Onze werkwijze is succesvol

Textvibes is geen ‘run of the mill’ tekstbureau. Opgericht door het creatieve brein achter een succesvolle e-commerce combineert Textvibes creativiteit, commercieel inzicht en techniek in haar content.

De positie van jouw website in Google wordt bepaald door drie factoren:

Content

De tijd van pure SEO content ligt al jaren achter ons. Zoutloze teksten volgeplugd met 100 keer hetzelfde keyword hoef je van Textvibes niet te verwachten. Onze teksten worden geschreven vóór menselijke lezers dóór menselijke schrijvers. Lekker leesbare en volwaardig op zichzelf staande content.

Onze teksten worden geschreven met een SEO bril op waarbij de focus ligt op relevantie. Google beloont content op basis van relevantie, de content op een landingspagina moet overeenkomen met de intent van de zoekopdracht. Google begrijpt steeds beter de bedoeling achter zoekopdrachten en beloont de landingspagina’s die hier inhoudelijk het beste bij aansluiten.

De kracht van Google Search Console

Vanuit Google Search Console (GSC) verkrijgen wij waardevolle inzichten over de zoekopdrachten waarmee organische bezoekers binnenkomen op de landingspagina’s van onze klanten waar wij artikelen voor aanleveren. Deze data, welke afkomstig is van Google zelf, leveren wij aan bij onze schrijvers om mee te nemen in de artikelen. Onze artikelen zijn goed leesbaar en overgoten met een subtiel SEO-sausje waar Google de relevantie kan beoordelen op basis van variaties, synoniemen en relevante termen die Google verwacht aan te treffen binnen de onderwerpen waarover geschreven wordt. Aangevuld met data afkomstig uit de keyword tool van Google ads en de content optimizer and keyword tool van CognitiveSEO komen onze artikelen voort uit een technische analyse zonder dat het zo voelt.

Autoriteit

Puur en alleen op basis van content kun je het niet winnen. Alles moet goed op elkaar afgestemd zijn waaronder ook de autoriteit van je site. Om autoriteit te verkrijgen moet jouw site links ontvangen van andere websites welke zelf ook weer een goede autoriteit moeten hebben. Door goed geschreven SEO content te plaatsen op hoge autoriteit publicatieplatformen met daarin links naar landingspagina’s binnen jouw domein wordt jouw site beter vertoond in de organische zoekresultaten voor relevante termen.

Gevarieerde anchorteksten

De sterkste impact op keyword rankings krijg je van backlinks geplaatst in goed geschreven artikelen waarbij de anchorteksten gevarieerd worden. Hierdoor ontvangt Google op subtiele wijze en op veel verschillende manieren signalen die de relevantie van jouw landingspagina voor belangrijke zoektermen bevestigt. Wederom putten wij inspiratie uit de door zelf geleverde data vanuit GSC om de impact van onze artikelen optimaal te maken.

Techniek

Met alleen content en autoriteit ben je er nog niet. Google begrijpt content beter en beter op basis van de inhoud maar vindt het tegelijkertijd ook moeilijk om keuzes te maken.

Less is more

Meerdere landingspagina’s met vergelijkbare content kan tegen je werken doordat Google meerdere pagina’s vertoont binnen de zoekresultaten voor hetzelfde keyword wat leidt tot interne concurrentie. Als dit het geval is dan komt goed geschreven content en de autoriteit van inkomende links niet goed tot zijn recht. Met een diepgaande analyse crawlen wij je website en brengen dit soort interne conflicten in kaart waarbij wij je van praktische adviezen voorzien om ervoor te zorgen dat jouw website optimaal ingesteld staat.

Textvibes is meer dan alleen content. Wij zorgen ervoor dat jouw content, autoriteit en techniek perfect op elkaar zijn afgestemd voor een maximaal effect in de organische rankings.

Meer informatie? Neem contact met ons op!

Benieuwd wat we voor jouw website kunnen betekenen? Schroom dan niet en vul onderstaand formulier in. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Contactgegevens

Textvibes
Jan Deckersstraat 21b
5591 HN Heeze
Nederland

info@textvibes.nl
KVK: 57980586
BTW: NL002291842B60

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de belangrijkste ontwikkelingen op SEO-gebied.